economia

Am vizitat mine de diamante în cel mai bogat loc pentru extragerea lor - în Siberia

Cuprins:

Anonim

În 2018, Rusia a extras peste 43 de milioane de carate de diamante, ceea ce reprezintă aproape 30% din producția mondială. Pentru comparație: al doilea mare producător - Botswana - a produs 24, 3 milioane carate.

ALROSA este cea mai mare companie de exploatare a diamantelor din lume; doar în 2018 a produs 36, 7 milioane de carate. Organizația deține 12 mine în Siberia îndepărtată și puțin populată, cele mai multe situate în Republica Sakha (Yakutia). Această regiune este de 5 ori mai mare decât Franța, dar are doar 1 milion de locuitori. Cea mai mare parte a celor 35.000 de angajați ALROSA locuiesc permanent în această parte a țării.

Am decis să vizitez una dintre minele de diamante în timpul unei călătorii în Rusia, pentru asta trebuia să petrec 3 zile în Yakutia. Scopul meu a fost să vizitez cariera Botuobinsky, care a adus 1, 4 milioane de carate de diamante brute în 2018.

Du-te la comori

Mirny este un oraș cu o populație de doar 40.000 de oameni. Aici se află sediul celei mai mari companii miniere de diamante din ALROSA. 10 din cele 12 mine ale acestei organizații sunt situate în Yakutia. Pentru a ajunge la oprirea finală a călătoriei mele, a trebuit să parcurg ceva distanță pe un zbor charter din orașul Mirny.

Nu este nevoie să aruncați puloverul vechi: va face haine calde pentru câine

Am găsit crucea altcuiva pe drum: un prieten a țipat - aruncă-l, dar am acționat diferit

Rămâne să aștepți destul de mult: serialul „Prieteni” va primi continuarea mult așteptată

Avionul pe care ne-am făcut călătoria avea 27 de locuri, modelul An-38-100. Acest transport este proprietatea ALROSA, pe lângă acesta există avioane care operează zboruri în întreaga Yakutia, precum și către orașe precum Moscova, Sankt Petersburg, Sochi și Novosibirsk.

Am fost printre ultimii care am urcat la bordul unei aeronave și am luat ultimul spațiu liber rămas cu spatele în direcția de deplasare, în dreapta din spatele cabinei. Nu exista un loc special pentru bagaje, iar oamenii aruncau pungile într-o grămadă în spatele aeronavei, trebuiau să stea oriunde. Spătarul scaunului meu era aranjat pe peretele cabinei și tot drumul am zburat cu spatele drept, ceea ce era incomod și obositor. Dar am avut o priveliște deosebită a tuturor celor care se îndreptau spre o schimbare sau pentru alte chestiuni către mină.

Veterinară din Australia, Catherine Apuli, a făcut din Wei Wei papagale cu aripi-proteze

10 fotografii vechi ale unui tânăr soldat Elvis Presley (1958)

Pentru a câștiga noi abilități: cum să-ți crești profesionalismul la locul de muncă

Este interesant faptul că unii mineri care locuiesc lângă mină merg acolo în fiecare zi cu autobuzul, iar cei care lucrează în zone mai îndepărtate trebuie să zboare pentru a lucra cu avionul. Beneficiul unei astfel de neplăceri trebuie să suporte doar 2 săptămâni, adică o schimbare a unui miner pe lună. După 2 săptămâni de vacanță.

Pe lângă lucrători, grupul nostru a inclus încă 5 jurnaliști și 2 ghiduri de la ALROSA. Prin sticla murdară a unui avion, m-am privit zburând peste păduri, drumuri murdare, râuri și lacuri. Prima dată când am zburat pe un avion atât de mic, l-am putut auzi zumzind tare, câștigând altitudine.

Sosire nicăieri

Aproximativ o oră mai târziu am aterizat în acel loc, care poate fi numit în siguranță mijlocul lumii. Nu erau decât mulți copaci în jur și nimic mai mult. Chiar și aerul de aici era mai rece decât în ​​Mirny. Grupul a trecut prin cel mai mic aeroport pe care l-am văzut vreodată. Arăta ca o casă albă. Totul s-a întâmplat atât de repede încât abia am avut timp să observ un mic detector de metale și o mică zonă de așteptare în care televizorul se îmbrăca modest. Am trecut prin ea în partea opusă, unde deja ne aștepta un autobuz. La 10 minute de mers cu mașina de la aeroport până la următoarea oprire - clădirea administrativă a ALROSA, nu departe de mină.

Oamenii de știință au descoperit bacterii care pot descompune resturile industriale

Unde să stați în Zermatt: cel mai bun hotel pentru o vacanță de lux

Inteligența artificială identifică noi antibiotice

Clădirea administrativă este echipată astfel încât minerii să poată lua o masă acolo și să se schimbe în haine curate. Ni s-au dat mai multe uniforme miniere. Conform regulilor, înainte de a intra în mină, ar trebui să purtăm sacouri și pălării. De asemenea, potrivit angajaților companiei, îmbrăcămintea exterioară protejează împotriva țânțarilor și a altor insecte care sugă sânge care terorizează regiunea în lunile de vară.

În drum spre mină

Am ascultat un briefing de siguranță de cinci minute, l-am instruit să se supună angajatului companiei însoțitoare, să nu ajungem sub picioarele minerilor și să stăm departe de zonele de depozitare pentru explozibili și cilindri de oxigen.

După ce ne-au pus într-un camion portocaliu imens, care trebuia să ne ducă la locul nostru. Era foarte cald să călărești și tremura grozav până la capăt. Din fericire, călătoria noastră a durat doar 10 minute.

Mai întâi, am fost duși pe puntea de observație, de unde s-a deschis o priveliște a groapei din mina Botuobinsky. A coborât pe o spirală de aproximativ 130 de metri și a fost de aproximativ 3, 5 kilometri în punctul cel mai larg. Această mină funcționează de aproximativ 5 ani și a fost creată cu ajutorul unor explozibili, care au salvat-o de pământul gol din vârf. Apoi au folosit excavatoare și camioane pentru a scoate solul și minereul de kimberlite, care conține diamante. Mina Botuobinsky va continua să se aprofundeze în continuare, este planificat că va funcționa încă vreo 15 ani. După ce cariera este complet procesată, ALROSA o va transforma într-o mină subterană și va continua să lucreze în intestine. A fost nevoie de camion 40 de minute pentru a face călătoria în fundul minei și a urca înapoi.

Brioșe de ciocolată făcute din ingrediente simple. Durează 10 minute să gătești

Oamenii de știință au descoperit că lipsa de somn face ca o persoană să mănânce mai mult decât de obicei

Invitatul a venit la nuntă într-o rochie albă: mireasa nu a fost prinsă, ci a dat o notă

Unele dintre camioane transportă solul gol la suprafață și îl descarcă în apropiere, în timp ce altele la acea vreme duc minere de kimberlită la uzină pentru îmbogățire (acesta este procesul de separare a pietrelor prețioase netratate de alte minerale și sol). Este excavat de aproximativ 5 ori mai mult pământ decât minereul, așa că cea mai mare parte a acestuia trebuie aruncată. Camioanele sunt capabile să transporte peste 90 de tone de sol sau minereu într-o singură rulare.

Muncă în teren

Am avut noroc, am reușit să sar într-unul dintre camioane, am mers lângă unul dintre minerii ALROSA. Șoferul este unul dintre 47 de mineri care lucrează în toată ziua în mină. Unii lucrează într-un schimb de două săptămâni timp de 11 ore pe zi, alții - noaptea. Nu am putut să iau în considerare restul șoferilor, dar tovarășul meu a explicat că au fost angajați doar bărbați. Șoferii de sex feminin conduc camioane pentru pasageri. Dar mai multe femei au început deja să se instruiască în mașinile de transport a minereurilor. După mine, au mers mai aproape pentru a privi excavatorul, care aruncă pământul și minereul în compartimentul de marfă.

Aproximativ 30 de tone de marfă sunt vizitate într-o găleată a unui excavator, 3 găleți pline sunt plasate într-un camion. Aproximativ 60.000 tone de sol și minereu sunt extrase din mina Botuobinsk în timpul zilei.

Vecinii

Botuobinskaya nu este singura mină din district. La mică distanță cu mașina de la hotel se află groapa deschisă Nyurba, cu o adâncime de aproximativ 360 de metri. Datorită adâncimii sale, părea foarte impresionant. Dar perspectiva de a conduce pe drumurile sale înguste era un pic înfricoșătoare, așa că am decis să mă uit doar la câmp din lateral.

La sfârșitul turului nostru de depozit de diamante, am putut să aruncăm o privire mai atentă asupra unor tipuri de minereu de kimberlită, roci igrene care pot conține diamante. Din păcate, nu s-au găsit diamante în pumnul meu de minereu.